Kjøpsvilkår

Loading...

Kjøpsbetingelser NordicaGolf

 

• 1. Om kjøpsvilkårene

o   1.1

o Disse kjøpsvilkårene ("Kjøpsvilkår") gjelder for alle kjøp du som forbruker foretar fra http://www.nordicagolf.no og relaterte nettsteder ("Nettstedet"). Du godtar kjøpsvilkårene i forbindelse med å foreta et kjøp på nettstedet.

o   1.2

o Avtale inngås med NG Partners AB (NordicaGolf), organisasjonsnummer 556695-7261 og adresse Staffans väg 6b, 192 78 Sollentuna ("Nordicagolf", "oss" eller "vi").

o   1.3

o  Du kan kontakte vår kundeservice på info@nordicagolf.no

• 2. Bestillinger

o   2.1

o   En kjøpsavtale inngås mellom deg som kunde (forbruker eller bedriftskunde) og Nordicagolf       når du har mottatt en leveringsbekreftelse (varene er sendt) etter at du har lagt inn din bestilling. Leveringsbekreftelsen betyr at vi har akseptert bestillingen og at det er oppstått en bindende kjøpskontrakt.

 

• 3. Ordre- og leveringsbekreftelse

o   3.1

o Når du har gjennomført kjøpet vil du motta en automatisk bekreftelse på e-post ("Ordrebekreftelse fra Nordicagolf"), som bekrefter at vi har mottatt din bestilling. Denne automatiske bekreftelsen betyr ikke at en bindende avtale er inngått.

o   3.2

o En bindende avtale inngås først når vi sender den endelige leveringsbekreftelsen (varene er sendt) "Din leveranse fra Nordicagolf" til den e-postadressen du oppga ved bestillingen. alternativt at varene er mottatt dersom leveringsbekreftelse ikke kunne sendes.

o   3.3

o Før du mottar den endelige leveringsbekreftelsen, kan bestillingen din bli avvist helt eller delvis på grunn av sluttsalg, hvis du har oppgitt feil informasjon til oss i kassen eller hvis vi mistenker forsøk på svindel. I slike tilfeller vil vi varsle deg så snart vi kan.

 

• 4. Priser og informasjon

o   4.1

o Ved bestilling gjelder prisene som er oppgitt på Nettsiden på bestillingstidspunktet. Alle priser inkluderer gjeldende merverdiavgift, men inkluderer ikke eventuelle betalings- og fraktkostnader, som er oppført separat.

o   4.2

o I tilfelle vi oppgir feil pris på et produkt eller hvis informasjonen om et produkt som er oppført på nettsiden er feil, vil vi kontakte deg så snart som mulig med riktig pris. Vi forbeholder oss retten til å korrigere prisen før leveringsbekreftelse er sendt ut og vil alltid kontakte deg som kunde i disse konkrete tilfellene.

o   4.3

o Dersom prisen eller informasjonen om et produkt som er oppført på Nettsiden er feil og av en slik art at du burde ha innsett dette, vil ikke prisen eller opplysningene gjelde for kjøpet selv om du har mottatt en leveringsbekreftelse. I slike tilfeller vil vi kontakte deg så snart som mulig.

o   4.4

o Bilder av produkter på nettsiden er kun ment som illustrasjon og det faktiske produktet kan variere noe på grunn av produksjonskjøringer eller endringer i produksjonsstadiet osv. Vi kan heller ikke garantere at alle bilder gjenspeiler produktets eksakte utseende, for eksempel fordi skjermen kan påvirke fargegjengivelsen

 

• 5. Betaling

o   5.1

o Alle betalinger som gjøres via nettsiden gjøres gjennom Klarna eller Paypal.

o 5.2 Betalingsmuligheter Klarna

o Fakturabetaling, betal innen 30 dager

o Betal direkte, betal direkte med kort

o Delbetaling, del betalingen over 3-36 måneder avhengig av beløpet.

o 5.3 Betalingsmåte Paypal

o Betal direkte via din PayPal-konto eller alternativt med kortbetaling via din PayPal-konto

o 5.4

o I forbindelse med å foreta et kjøp hos oss vil du inngå en egen betalingsavtale med vår betalingstjenesteleverandør.

 

• 6. Frakt og levering

o   6.1

o Vi tilbyr ulike leveringsmuligheter avhengig av hvilke produkter som skal sendes og hvor du bor. Leveringsalternativene vi tilbyr vises alltid i kassen på Nettstedet.

o   6.2

o For å legge tilrette leveransen for deg som kunde og for å minimere miljøbelastningen, prøver vi alltid å levere produktene dine i en og samme leveranse når det er mulig.

o   6.3

o Hvis bestillingen din inneholder flere produkter og ett eller noen av produktene ikke er på lager hos oss eller har lengre leveringstid (for eksempel tilpassede bestillinger), venter vi på alle produktene før pakken din sendes. Ønsker du raskere levering av produkt som er på lager, blir du bedt om å dele opp bestillingen din i to separate kjøp.

o   6.5

o Du finner fullstendig informasjon om våre leveringsmuligheter HER   ?????

o   6.6

o Vi prøver å sende alle bestillinger innen 24 timer (ukedager unntatt helligdager) for lagervarer. Køller og skaft med adaptere kan imidlertid ta lengre tid da vi bygger/monterer disse produktene på stedet, noe som krever lengre håndteringstid. Vi tar sikte på å sende disse innen 48 timer. Frakt tar da normalt mellom 1-3 dager avhengig av fraktmetode. For utsolgte produkter, bestillingsprodukter, tilpassede produkter direkte fra leverandøren (for eksempel Cobra, Titleist, TaylorMade, Mizuno og Wilson) eller produkter som ikke er på lager, vises beregnet leveringstid på produktsiden .

o   6.7

o Hvis en eller flere varer i bestillingen din er utsolgt og/eller bestiller varer, venter vi på disse før leveringen din sendes som en komplett forsendelse.

o   6.8

o Dersom det oppstår en leveringsforsinkelse, vil vi varsle deg om dette på e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved leveringsforsinkelser. Vi gjør alltid vårt beste for å oppfylle bestillingen din. Det kan være anledninger som gjør det umulig å gjennomføre bestillingen, for eksempel når vår leverandør ikke kan oppfylle sin forpliktelse overfor oss. Erstatning utbetales ikke ved eventuell leveringsforsinkelse.

o   6.9

o Beregnet leveringsdato er angitt på nettstedet og i din automatiske bekreftelse og kan variere avhengig av produktene og hvilket leveringsalternativ du velger. Vi tar alltid sikte på å levere bestillingen din innenfor den estimerte leveringstiden som er oppgitt på Nettstedet i din automatiske bekreftelse, men dette er ikke noe vi kan garantere.

o 6.10

o Vi bærer transportrisikoen fra vårt lager til deg (dvs. skadet eller tapt gods). Du bærer risikoen i tilfelle retur til oss.

o 6.11

o Du finner fullstendig informasjon om fraktalternativer og fraktkostnader i kassen

o Uavhentede pakker

o 6.12

o Du er selv ansvarlig for å motta eller hente din leveranse i henhold til det som fremgår av instruksjonene du mottar i forbindelse med bestillingen.

og 6.13

o Pakker som ikke hentes/mottas innen tiden som er oppgitt på hentelappet vil bli sendt tilbake til oss.

og 6.14

o I disse tilfellene har vi rett til å kreve et administrasjonsgebyr som tilsvarer våre kostnader for håndtering og frakt. (150 SEK + frakt)

• 7. Angrerett og åpent kjøp

o 7.1

o Du har 14 dager åpent kjøp i henhold til gjeldende lov om angrerett fra den dagen du, eller en person på dine vegne, mottar produktet du har kjøpt på Nettsiden.

o 7.3

o Angre- eller returretten gjelder ikke for enkelte produkter. Dette gjelder produkter som er tilpasset og produsert i henhold til dine instruksjoner (bygde køller, monterte skaft, spesialtilpassede bestillinger osv.). Imidlertid tilbys jernsett en 30-dagers prøveperiode på garanti, se punkt 7.16.

o Nedgang i verdi

o 7.4

o Når du utøver din lovfestede angrerett, har du rett til å åpne emballasjen og undersøke produktet i den grad det er nødvendig for å vurdere dets art, egenskaper og funksjon. Du har rett til å kansellere kjøpet for full refusjon hvis du registrerer returen eller kontakter oss innen 14 dager fra dagen du mottok produktet og returnerer det i original stand med emballasje.

o 7.5

o Hvis du håndterer produktet i større grad enn det som er nødvendig for å fastslå dets art, egenskaper og funksjon, har vi rett til å foreta verdifradrag. Et slikt fradrag gjøres ved å sammenligne verdien av produktet ved retur sammenlignet med den opprinnelige verdien ved kjøp. For å få full refusjon anbefaler vi derfor at du sender produktet tilbake i original stand.

o Hvordan kansellere kjøpet

o 7.6

o Hvis du ønsker å angre kjøpet, må du registrere returen eller gi oss beskjed innen 14 dager fra den dagen du, eller en person på dine vegne, mottar eller henter bestillingen din.

o 7.7

o Vi har to typer returer PAKKERETUR og BREVRETURNERINGER. Dersom returen din kan legges i brev går det fint å velge denne typen retur, men dersom det kreves en større pakke for å returnere varen, viser vi til pakkereturen. Kontakt kundeservice og oppgi trackingnummer ved eventuell retur.

o For reklamasjon, kontakt kundeservice.

O 7.8

o Etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å returnere kjøpet, må du sende eller returnere produktet innen 14 dager fra den dagen du, eller en person på dine vegne, mottar eller henter bestillingen din. Vår anbefaling er at du sender produktet tilbake i samme emballasje som du mottok det i fordi du er ansvarlig for eventuelle skader eller tap under returfrakten, dersom skaden eller tapet er forårsaket av din uaktsomhet, for eksempel ved emballering av produktet.

o 7.9

o Returadresse:

       NG Partners AB

       Staffans Väg 8

       19278 Sollentuna

       Sverige

o 7.10

o Du betaler selv for returfrakten. 

o Refusjon

o 7.12

o Når du har returnert kjøpet, vil vi utstede refusjonen gjennom vår betalingstjenesteleverandør innen 30 dager. Vi vil imidlertid ikke utstede refusjonen før vi har mottatt og undersøkt produktet. Husk at du er ansvarlig for eventuelle skader eller tap under returfrakten som skyldes din uaktsomhet.

o 7.15

o Tilbakebetalingen gjøres med samme betalingsmetode du valgte ved kjøpstidspunktet, med mindre vi avtaler noe annet.

o 7.16

o Prøvespills garanti

og 7.16.1

o For komplette jernsett tilbyr vi 30 dagers prøvegaranti, som betyr at du kan teste ditt nye jernsett i 30 dager etter kjøpet og returnere det hvis du ikke er fornøyd. (gjelder ikke komplette pakkesett) Garantien gjelder ikke hvis du har gjort egne tilpasningsvalg som avviker fra standard (tilpasset tilpasning). Refusjoner ved påkalling av 30-dagers spillgaranti, bytte mot et annet sett eller refusjon gjelder. For fullstendige betingelser angående "prøve på garanti" se lenken nedenfor.

https://www.nordicagolf.no/test-golfkoller-fritt-i-30-dager

• 8. Reklamasjon

o 8.1

o Hvis det er en feil med produktet ditt, har du rett til å klage på det defekte produktet i henhold til den obligatoriske forbrukerbeskyttelseslovgivningen som gjelder i landet der du bor. Du har rett til å klage på originale feil på produktet som oppstår innen tre år fra levering av produktet (ansvarsperioden). Du må alltid klage innen rimelig tid fra du burde ha oppdaget feilen. Din rett til å klage opphører etter at ansvarsperioden på tre år har gått.

o 8.2

o Dersom du ønsker å reklamere et produkt, kontakt vår kundeservice på info@nordicagolf.se. Dersom du har mulighet til å ta et bilde av produktet, kan dette fremskynde håndteringen.

o 8.3

o Når det reklemerte produktet er vurdert og vi har fastslått at reklamasjonen er gyldig, vil vi refundere deg i henhold til gjeldende lov. Det betyr at feilen vil bli rettet eller at vi erstatter det defekte produktet med et nytt. Dersom ingen av disse alternativene er mulig, har du i stedet rett til å kreve prisavslag tilsvarende feilen eller heve kjøpet i henhold til gjeldende lov.

o 8.4

o Vær oppmerksom på at vi har rett til å avslå en klage dersom det viser seg at produktet ikke er defekt i henhold til gjeldende lov.

o 8.5

o I tilfeller der vi trenger å returnere det påståtte produktet, er returadressen vår:

NG Partners AB

Staffans Väg 8

19278 Sollentuna

Sverige

8.6

o Hvis en vare er feil eller sendt feil, er vi ansvarlige for frakten. Du vil da motta en returfraktseddel. 

9. Kampanjer, tilbud og priser

o 9.1

o Vi kan fra tid til annen tilby kampanjer, rabattkoder, gaver og andre tilbud ("Tilbud"). Slike tilbud er kun gyldige i den tiden som er spesifisert i forbindelse med slikt tilbud og med betingelsene spesifisert i forbindelse med tilbudet. Tilbud kan ikke kombineres med andre rabatter med mindre det er uttrykkelig angitt. Tilbudene gjelder kun så lenge lageret rekker, og vi forbeholder oss retten til å kansellere en kampanje tidlig eller justere tilbudene våre i løpet av den pågående kampanjen.

o 9.2

o Vi forbeholder oss retten til trykkfeil og feilstavinger i vår markedsføring og gjør oppmerksom på at det alltid er prisene oppgitt på Nettsiden som gjelder.

o 9.3

o Eventuell rabatt gjelder på kjøpstidspunktet og kan ikke overføres til returer, bytte, klager eller fremtidige bestillinger

o 9.4

o Prismatching – Hvis du finner samme vare til en lavere pris hos en annen forhandler, matcher vi den. Se fullstendige vilkår og betingelser her >>

o Betingelser:

o 9.4.1

o Vi prismatcher mot alle autoriserte forhandlere i Skandinavia (inkl. tilsvarende fraktalternativ.)

o 9.4.2

o Vi må kunne verifisere gjennom gyldig dokumentasjon at produktet er ekte, nytt, ikke en del av en midlertidig kampanje/lageravklaring og er av nøyaktig samme design (modell, størrelse, materiale, farge etc.)

o 9.4.3

o Gyldig grunnlag er for eksempel en direkte lenke til en annen forhandlers nettside som selger på nett hvor lavere pris er oppgitt. Det kan også være et gyldig tilbud. Bilde av en annonsekampanje, cut-in e-post eller lignende gjelder ikke, men da må den originale e-posten videresendes for at kampanjen skal verifiseres.

o 9.4.4

o Prismatching gjelder kun før et gjennomført kjøp og kan ikke påberopes etter et gjennomført kjøp. Husk derfor å alltid kontakte oss før du kjøper dersom du finner en lavere pris.

o 9.4.5

o Kan ikke kombineres med noen av våre andre rabatter, tilbud eller kampanjer.

11. Våre forpliktelser

o 11.1

o Hvis det er en feil med produktet ditt eller hvis leveringen er forsinket, er vi ansvarlige for skader du lider som følge av feilen eller forsinkelsen, i henhold til obligatorisk forbrukerbeskyttelseslovgivning. Vi er imidlertid kun ansvarlige for skader i den grad du har tatt rimelige skritt for å begrense skadene dine. Vi er derfor ikke ansvarlige for skader som du kunne ha unngått ved å iverksette rimelige tiltak.

o 11.2

o Vi er ikke ansvarlige for skader forårsaket av uforutsette omstendigheter utenfor vår kontroll, f.eks. krig, streik, pandemi eller naturkatastrofer, som vi ikke med rimelighet kunne forutse (Force Majeure). Hvis vi på grunn av Force Majeure er forhindret fra å oppfylle våre forpliktelser i henhold til Avtalen eller disse Kjøpsvilkårene, har du rett til å trekke deg fra Avtalen i henhold til ufravikelig forbrukerlov.

• 12. Om disse kjøpsvilkårene

o 12.1

o Vi kan endre disse kjøpsvilkårene, men kjøpsvilkårene som du godtok på kjøpstidspunktet gjelder alltid for det kjøpet. Alle endringer vil gjenspeiles i den siste publiserte versjonen av kjøpsvilkårene på hjemmesiden. Endringer trer i kraft fra det øyeblikket du har akseptert Kjøpsvilkårene, det vil si i forbindelse med å foreta et nytt kjøp på Nettstedet.

o 12.2

o Det er viktig for oss å respektere rettighetene du har som forbruker. Siden vi er et selskap basert i Sverige, skal disse kjøpsvilkårene tolkes og brukes i samsvar med svensk lov. Hvis noen bestemmelse i disse kjøpsvilkårene skulle bli holdt ugyldige eller uhåndhevbare av en kompetent domstol, myndighet eller alternativt tvisteløsningsorgan, vil de resterende delene av denne bestemmelsen og alle andre bestemmelser i disse kjøpsvilkårene forbli gyldige og håndhevbare i sin helhet, i i samsvar med gjeldende lov. Du har alltid krav på de obligatoriske forbrukerrettighetene som gjelder i det landet du har ditt vanlige bosted. Ingenting i disse kjøpsvilkårene skal tolkes som å begrense slike rettigheter.

• 13. Spørsmål, klager og tvister

o 13.1

o Du er velkommen til å kontakte oss hvis du har spørsmål eller klager angående bestillingen din. Du kan enkelt nå oss via kontaktinformasjonen som vises i begynnelsen av disse kjøpsvilkårene.

o 13.2

o Ved tvist med privatpersoner følger vi vedtak fra alternative tvisteløsningsorganer. For å få tilgang til det alternative tvisteløsningsorganet i Sverige, kan du kontakte Allmänna reklamentationsnämnden (ARN), www.ARN.se. Du kan kontakte ARN ved å sende brev til Box 174, 101 23 Stockholm.

o 13.3

o Du som privatperson har også mulighet til å klage via EUs nettbaserte plattform for tvisteløsning som du finner:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

o 13.4

o Uansett hva som er angitt ovenfor, kan eventuelle tvister også avgjøres ved enhver kompetent domstol i landet hvor du som kunde er hjemmehørende. Vi forholder oss til den generelle klagenemnda og forbrukerkjøpsloven ved eventuelle tvister.

 

Disse kjøpsbetingelsene er oppdatert og gyldig fra 2023.04.25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priser

Samtlige priser hos NordicaGolf.no inkluderer moms. Det tilkommer ikke tollgebyr eller moms på noen av varene. Prisen du ser, er prisen du betaler. Vi reserverer oss mot eventuelle publiseringsfeil og prisfeil på www.nordicagolf.no.

Betaling

Hos oss kan du betale på følgende måte

  • Med Visa, Maestro, Mastercard.
  • Klarna - Faktura betaling 14 dager
  • Paypal
  • Forskuddsbetaling

Levering

Mottakers bestilling sendes innen 48 timer (unntatt i helgene). Leveres med Posten og UPS, beregnet tid er 1-4 dager.

Om du bestiller en vare som ikke er på lager for øyeblikket får du informasjon via mail når alternativ leveranse kan skje.

Fraktkostnad

40-149kr avhengig av hvor stor pakken er, fraktfritt 950 NOK (eksl. frakt)

Brev 40 kr
UPS 99 kr for alle Golfkøller
UPS 99-149 kr for alle Tillbehør

Ved ikke hentet pakke eller nektet mottak ved levering, faktureres et gebyr på 239kr.

Det tilkommer ikke tollgebyr eller moms på noen av varene. Prisen du ser, er prisen du betaler.

100% kundetilfredshet

Vi vet at en gjerne vil prøve sine køller innen man kjøper dem, derfor garanterer vi alle kunder 100% tilfredshet. Når du bestiller køller fra oss kan du fritt prøvespille køllene på din egen drivingrange. Dersom du ikke er fornøyd, kan du returnere køllene til oss senest 30 dager etter gjort kjøp og få tilsendt et gavekort tilsvarende verdi av kjøpt produkt.

Ved reklamasjoner skal NordicaGolf.no kontaktes via e-mail for å få tilsendt et returnummer som må brukes når køllene sendes inn til oss. Returfrakten betales av kunden. 

14 dagers åpent kjøp

Skulle du av noen som helst grunn ønske å returnere et produkt som du har kjøpt gjelder 14 dagers åpent kjøp etter loven. Du må da selv stå for frakten, Du må sende tilbake varene innen 14 dager fra leveransedato og i samme embalasje som de komi. Produktene må og være ubrukte. Returfrakten betales av kunden.

Garanti

12 måneders garanti for feil på produkter. Vi forbeholder oss retten til å inspisere returnerte produkter og avgjøre om garantien gjelder. Ved garantifall skal NordicaGolf.no kontaktes via e-mail for å få tilsendt et servicenummer som må brukes når køllene skal sendes inn til oss. Returfrakten betales av kunden.

Online Dispute Resolution

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage